pless.pl - medium nr 1 w Pszczynie

Gorące tematy

  • 2 listopada 2019
  • 4 listopada 2019
  • wyświetleń: 8804

W Łące będzie obowiązywać ograniczenie prędkości do 40 km/h

W ubiegłym miesiącu radny miejski Michał Ziebura wystąpił do burmistrza z interpelacją, w której przedstawił swoje obiekcje związane z lokalizacją ścieżki rowerowej biegnącej przez Łąkę. Jego wątpliwości wynikały przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa. Z otrzymanej odpowiedzi wynika, że właśnie w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na całej długości miejscowości Łąka wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h.

Ulica Turystyczna w Łące - 09.2019 · fot.


Nowo projektowana droga dla rowerów ma powstać na odcinkach od ronda Miast Partnerskich w Pszczynie do ul. Fitelberga w Łące oraz od ul. Fitelberga do ul. Brzozowej w Wiśle Wielkiej. Radny Michał Ziebura w interpelacji zauważył m. in. że budowa ciągu rowerowego przed budynkiem Ochotniczej Straży Pożarnej w Łące może w znaczący sposób utrudnić wyjazd jednostkom OSP. Michał Ziebura przedstawił również inne argumenty "za" przeniesieniem planowanej drogi rowerowej na drugą stronę.

- Projektowanie odcinka ciągu rowerowego po północnej stronie DW939 wydaje się być niebezpieczne dla rowerzystów ze względu na bardzo ostry zakręt (ok. 90°) oraz bardzo duże nachylenie podłużne ciągu rowerowego (już teraz dochodzi tam do wielu wypadków) - zasygnalizował radny i dodał, że na wspomnianym ostrym łuku znajduje się wyjazd z posesji. - Właściciel prowadzi gospodarstwo rolne i widzi duży problem z możliwością bezpiecznego wyjazdu zarówno sprzętem rolniczym, jak i budowlanym (koparko-ładowarka) przez ciąg rowerowy na DW939 przy braku widoczności w kierunku zachodnim. Jakie projektowane są tam rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo wyjazdu? - dopytywał przedstawiciel mieszkańców w Radzie Miejskiej.

Ulica Turystyczna w Łące - 09.2019
Ulica Turystyczna w Łące - 09.2019 · fot.


W odpowiedzi czytamy jednak, że wyjazd jednostek straży pożarnej z OSP nie będzie utrudniony, a w docelowej organizacji ruchu wprowadzone zostaną dodatkowe znaki informujące rowerzystów o lokalizacji wyjazdu z OSP Łąka. Zastępca burmistrza podkreśliła także, że lokalizacja trasy rowerowej została uzgodniona z zarządcą drogi tj. Zarządem Dróg Wojewódzkich w Katowicach i jest optymalna z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- Na etapie projektu analizowany był wariant lokalizacji ścieżki od ul. Fitelberga, po przeciwnej stronie drogi, jednakże skutkowało to znacznym podwyższeniem kosztów realizacji inwestycji, ponieważ wymagało wykonania zmiany przebiegu drogi na całym odcinku. Dodatkowo po południowej stronie drogi lokalizacja ścieżki i chodnika wymagałaby znacznego poszerzenie istniejącego pasa drogowego - zajęcie działek prywatnych i zbliżenia się do istniejącej zabudowy. Powyższe uwarunkowania były powodem rezygnacji z takiego wariantu - odpowiada Barbara Sopot-Zembok.

Ponadto w piśmie czytamy, że na całej długości miejscowości Łąka wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 40 km/h, co w znaczący sposób przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W ramach budowy tras rowerowych nie przewiduje się zmiany lokalizacji istniejących zjazdów.

Barbara Sopot-Zembok przypomniała także, że w dniach od 2 do 10 lutego 2017 r. prowadzone były konsultacje w tej sprawie.

Do otrzymanych odpowiedzi Michał Ziebura odniósł się podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej. Radny zapytał zastępcę burmistrza (retorycznie) czy po to budowane są ścieżki rowerowe, żeby ograniczyć prędkość na drogach oraz czy pomysł ograniczenia prędkości został uzgodniony z Zarządem Dróg Wojewódzkich, ponieważ tylko ZDW może zmienić organizację ruchu. Na te pytania radny nie uzyskał jednak odpowiedzi.

BM / pless.pl

REKLAMA

Komentarze

Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.

REKLAMA