Gorące tematy

• 1 lipca 2015
  • wyświetleń: 5835

Zjazd jankowiczan - zdjęcia

W ostatnią sobotę czerwca odbył się kolejny już Zjazd mieszkańców miejscowości o nazwie Jankowice. Dwa lata temu, gościliśmy delegatów z różnych stron Polski, tym razem pełny autobus z sołectwa gminy Pszczyna pojechał do Wielkopolski. Gospodarzami tegorocznej imprezy były Jankowice w gminie Tarnowo Podgórne.

VII Ogólnopolski Zjazd Jankowiczan - 27.06.2015 · fot. Michał Pudełko

Wyjechaliśmy równo o godzinie 3.00 i po kilkugodzinnej podróży dotarliśmy na miejsce. Tam w świetlicy sołeckiej ugoszczono nas kawą, herbatą oraz ciastem, po czym uformowanym korowodem, złożonym z przedstawicieli wszystkich przybyłych miejscowości, przemaszerowano na miejsce festynu w jankowickim parku. Tam odbyła się msza polowa, którą koncelebrował ks. Edward Mosioł - pomysłodawca i pierwszy organizator zjazdu w 2005 r.

Po uroczystej mszy nastąpiło oficjalne otwarcie imprezy z salwą armatnią wykonaną przez Bractwo Kurkowe z Pszczyny. Sołtysi przybyłych delegacji złożyli gratulacje organizatorom oraz tradycyjne upominki. Oprócz członków Bractwa Kurkowego zaprezentował się na scenie nasz zespół folklorystyczny "Jankowiczanie". Przy akompaniamencie pani Marii Bałuch zespół wykonał ludowe piosenki z naszego regionu.

Atrakcją popołudniowej zabawy był przyjazd mistrzyni Europy w lotach balonowych, która po rozwinięciu balonu zabrała ze sobą dwójkę gości na krótki lot nad Jankowicami. Jednym ze szczęśliwców okazał się sołtys naszych Jankowic Michał Pudełko, który odleciał na oczach zgromadzonych widzów z mistrzynią Beatą Chomą oraz przedstawicielem Jankowic raciborskich.

Nocleg mieliśmy zapewniony w Lusowie, w domkach Leśnego Zakątku nad malowniczym Jeziorem Lusowskim. Po śniadaniu oraz porannej rekreacji wyruszyliśmy w drogę powrotną, podczas której zatrzymaliśmy się w Trzebnicy, aby zwiedzić pocysterski kompleks klasztorny założony przez patronkę Śląska i całego Kościoła Katolickiego - świętą Jadwigę Śląską. Jest to jedno z największych i najstarszych miejsc kultu na Śląsku, gdzie znajdują się relikwie świętej, jej sarkofag oraz symboliczne groby władców Śląska.

Serdeczne podziękowania składam: panu Burmistrzowi oraz Staroście Pszczyńskiemu za pomoc w organizacji wyjazdu. Dziękuję również radnemu Rafałowi Wróblowi, Bractwu Kurkowemu, druhom OSP Jankowice, zespołowi folklorystycznemu wraz z panią Marią Bałuch oraz wszystkim uczestnikom delegacji za podjęty trud reprezentowania naszej miejscowości i za wspólnie spędzone chwile.